9 Ocak 2010 Cumartesi

Tino'nun kelimeleri.

Dün çok ilginç bir olay yaşadım.. Zaten dün tamamıyle ilginçti ama bunu özellikle yazmak istedim. Annem anaokulu(3yaş) öğretmeni. Ama özel bir İtalyan okulunda. Hem Milli Eğitim'e bağlı hemde yabancı olduğu için özel gibi duruyor. Ama Türk çocuklar çoğunlukta. İngilizce,İtalyanca ve Türkçe ders veriliyor 6yaşın üzerindekilere. (Kısa bir bilgiydi bu . burda konuyu şuraya bağlayacağım.) E böyle olunca bizim İtalyan tanıdıklarımız çok oluyor. Dün İtalyan bir aile dostumuza kahve içmeye gittik annemle. (İtalyanları çok seviyorum. Çok sıcakkanlı çok kibar çok neşeli insanlar.) Delia bize gevrek almış. Noel'den yeni çıktıkları için Noel'e özgü her şey evlerinde hakimdi o kadar hoşuma gitti ki.. Yaptığı kurabiyelerden falan çıkardı bize. Hepsi birbirinden lezzetli tabiki. O sırada Delia'nın abisi Tino geldi. O kadar tatlı ki bi adam ki size anlatamam. Oturuyoruz sohbet ediyoruz. Haftasonu Bergama'ya gideceklerini söyledi bize ve anlatmaya başladı. Tıp Bergama'da başladı. Serum Bergama'da bulundu. Dünya'nın 2. büyük kütüphanesi Bergama'da. Zeus sunağı ilk ordaydı. Dünyanın ek dik tiyatrosu orada.Parşömen kağıdı orada bulundu. Ben donup kaldım bu anlatıklarından sadece Zeus ve serumla ilgili olanını biliyorum çünkü. Adam İtalyan ve Hristiyan. bir çok kişi bilmiyordur Bergama'yı ya da tarihini. Öyle şaşırdım ki size anlatamam. Utandım hatta bir ara ben niye bu kadarını bilmiyorum diye. Sonrada akp hakkında konuşmaya başladık. O kadar iyi analizler yapmış ki.. Yani inanamadım. Bir çok kişiden çok biliyor her şeyi. Ve çok mantıklı konuşuyor. Ve bana ders oldu Tarihimizi ve ülkemizin her birşeyini didik didik öğrenmeye başlıyorum bugünden itibaren. Budur. Teşekkürler Tino :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder